turnuri feroviare

1. gara segarcea

















2. gara moinesti















Cele doua fotografii de mai sus dateaza din 1903 si provin din Albumul Ministerului Lucrarilor Publice, colectia Andrei Berinde Bucuresti.


3. gara focsani















In 1917 armata austro-germana reface castelul de apa din gara Focsani, sub infatisarea care inca o mai pastreaza si astazi. Acest turn face parte din seria tipologica a turnului de apa de la Grivita, sau a celui de la depoul Chitila. Mai mult, dupa reconstructie turnul intra intr-o alta serie tipologica si ea foarte raspandita, a turnurilor de apa similare cu cel de la Curtea de Arges, pe care l-am fotografiat si eu acum ceva timp.


















"La deschiderea liniei spre Odobesti s-au pus bazele remizei de locomotive din statia Focsani, care sa asigure atat adapostirea, operatiile de alimentare cu combustibil, precum si reparatiile simple pentru locomotivele care faceau serviciul pe linia spre Odobesti. Din datele pe care le avem la inaugurare gara Focsani nu avea decat 3 linii. Construirea liniei spre Odobesti si a remizei a impus marirea numarului de linii in gara la 5 intre anii 1887-1893.












Prima harta a garii Focsani pe care o avem la dispozitie dateaza din anul 1896, intocmita la 3 ani de la deschiderea liniei. Din aceasta harta este evidenta amplasarea 'placii de invartit masini' amplasarea liniilor si a castelului de apa, primele elemente care vor sta la baza a ceea ce avea sa devina in anii ‘30 'depozitul Focsani', si 5 linii in incinta statiei. Vreme de un deceniu, placa turnanta si castelul de apa vor fi singurele structuri definitive ale stabilimentului."


















Este momentul sa spun ca sursa tuturor informatiilor din acest post este situl dedicat liniei feroviare Focsani - Odobesti, numita si Linia Vinului. Situl este o mica monografie a acestei linii, cu informatii adunate de Catalin Pavel, care pare sa fie un pasionat al istoriei feroviare din acea parte a tarii. Puteti gasi acolo un istoric amanuntit al garii, un inventar, o serie de fotografii de epoca cu gara si cu locomotivele care au functionat pe aceasta linie, chiar si mersul trenurilor din diverse epoci.


















Mai mult, Catalin a facut si o documentare fotografica a traseului Focsani - Odobesti. Foarte interesanta mi s-a parut si povestea liniei inguste de 600 mm, construita de armata germana in 1917, al carei traseu se mai poate inca observa si astazi. Mersi Dragos Bora inca o data, pentru link si pentru entuziasmul tau.


4. gara din curtea de arges

7 comments:

Catalin Pavel said...

Cred ca inainte de a folosi fotografii din situl meu, as fi vrut sa-mi ceri acordul. Mai ales ca e clar specificat ca nici un element al sitului nu poate fi reprodus fara acordul meu.
Nu-mi aduc aminte sa fi primit o solicitare in acest sens de la tine. Cu siguranta ai fi primit acordul. Chiar si in lumea internetului, atat de usor de copiat, pasionatii care inteleg valoarea muncii celorlalti semeni, se obosesc sa ceara permisiunea atunci cand copiaza ceva, mai ales imagini.

Daca ai fi cerut acest acord ai fi primit chiar informatii si fotografii suplimentare, inedite, astfel incat sa nu fi nevoit sa le copiezi tot pe cele de pe site.

E un minim de respect pentru munca altora.

Catalin Pavel

ionut said...

in jurnalism exista o regula, conform careia este important sa iti specifici sursele, mai ales daca majoritatea materialului nu iti apartine. si cred ca m-am achitat cum trebuie de datoria asta. am pus linkuri catre pagina ta, am specificat in text ca de acolo vin toate informatiile, ti-am mentionat numele.

vizitatorii paginii mele, atatia cati sunt, pot merge sa vada direct pe situl tau despre ce e vorba. asemenea prezentari ale unor proiecte se fac in mod frecvent chiar sub forma asta, fara sa fie nevoie sa anunti autorul respectivului material.

cred ca e destul de clar ca nu m-am prezentat drept autorul fotografiilor, informatiilor, etc.

personal, imi pare rau ca s-a ajuns la discutia asta. si mai ales ca te-ai simtit lezat de toata povestea. minimul respect pentru munca ta exista, crede-ma.

CristiC said...

2 comentarii si in acelea va intepati... Nu vreau sa fiu rau, conteaza cine a facut poza? E cumva vreo poza artistica, de pulitzer? Sunt niste poze obiective, fotjurnalism.
Catalin Pavel, 2 intrebari:
1. cati bani credeai ca scoti cu pozele alea?
2. eu am ajuns pe site-ul ASTA, pe al tau nu-l stiu... chiar, care e?

Well, pe amandoi vreau sa va laud. Se intampla ceva cand vad pozele, desi sunt doar niste turnuri, memoria o ia razna si cand ma bate pe umar prietena mea, imi dau seama ca nu mai sunt copil, sunt in Londra, am 30 de ani...
De ce nu va dati mana sa completati munca, sao actulizati, sa incercati sa nu se piarda nimic.

Inca odata felicitari amandurora!

o.p. said...

felicitari pentru fotografii si pentru munca depusa. este incredibil ce ai reusit sa faci.

Anonymous said...

cum ai intrat in turnul de la morarilor ?

automaton said...

These pictures tower above so many others I have seen, wonderful series, quite strange fronkly, I've never seen so many "concrete mushrooms". That may be a good name for the band. Heavy trip records!

Ioana Voda said...

felicitari! nu ma mai satur sa ma uit la pozele tale! au ceva turnurile astea :)
mi-am descoperit de curand pasiunea asta ..turnurile/castelele de apa ...dar eu ma rezum doar la privit..si nu ma mai satur
good job!
Ioana