din nou la fabrica de chibrituri






















Am mai fost la fabrica de chibrituri, dar de fiecare data am intrat in curte fara sa pot face fotografii. A trebuit sa ma sui in casa scarii unui bloc din apropiere si sa incerc sa fac de acolo o fotografie a turnului.

Sambata trecuta am participat la o plimbare in Rahova si cu ocazia asta am intrat din nou in curtea fabricii. Eram cu mai multa lume, asa ca paznicii nu s-au sesizat si am putut sa fac la repezeala cateva fotografii. Era amiaza si lumina stralucea foarte tare, incat fotografiile au iesit un pic supraexpuse. Cea de mai jos e un asamblaj din doua imagini. De multe ori am fost frustrat de faptul ca fiind foarte aproape de obiect nu puteam sa il includ cum trebuie in cadru, asa ca atunci cand n-am de ales folosesc metoda asta.






















Lasand asta la o parte, am mai observat ceva interesant in curtea fabricii de chibrituri. E vorba de stancile false, de beton turnat, care se vad in partea din stanga jos a fotografiei de mai sus. Sunt identice cu stancile din Cismigiu, pe care cred ca toata lumea le stie. In plus, intre stanci si turn mai exista si un mic bazin de ciment. Am fost surprins sa gasesc elementele astea de amenajare peisagera in curtea unei fabrici. E vorba de elemente din vocabularul peisagisticii romantice, folosite la 1906 si in Parcul Carol, care se afla in apropiere.















Intre timp parcul a trecut prin niste schimbari. In timpul comunismului aspectul sau romantic a fost inlocuit cu monumentalitatea podului de peste lac si a mausoleului. In mod paradoxal, curtea asta de fabrica de inceput de secol este singurul loc unde se mai gasesc ramasite ale amenajarii peisagere legate de vechea imagine a Parcului Carol.

No comments: