dragos bora - inca o contributie online

Am primit primul mesaj de la Dragos Bora saptamana trecuta. De atunci contributiile lui se tin lant. Keep up :)


1. bucuresti - bvd. marasti (agronomie)












































2. buzau - str. orizont nr. 2






































3. buzau - parcul crang
















Saptamana trecuta vorbeam cu pieton despre tunurile din Romania vs cele din Germania. El sustinea, pe scurt, ca ale noastre nu sunt asa de misto ca ale lor. Eu am zis ca avem si noi turnuri la fel de frumoase. Si apoi m-am autocontrazis spunand ca intr-adevar, seriile de turnuri din Occident sunt mai surprinzatoare.

Ma gandeam probabil la faptul ca valul de industrializare a venit din Occident, impunandu-se in Bucuresti odata cu sec. XIX, cand au fost construite primele turnuri de apa (cel de la Vama Antrepozite, sau Foisorul). Ma mai gandeam si la faptul ca e posibil ca din cauza asta mostenirea lor arhitecturala sa fie mai completa si mai coerenta, cuprinzand toate etapele, pentru ca ei au inceput totul. In fine, se mai adauga si faptul ca pe ale lor le vazusem si mi se pareau extraordinare, atat ca diversitate formala, cat si ca reusita estetica.

Incep totusi sa cred ca o arhiva de turnuri din toata Romania ar fi cel putin la fel de surprinzatoare ca una occidentala. Oare s-a construit mai putin, pentru ca am avut o dezvoltare economica mai slaba? Nu prea stiu ce sa cred. Insa sunt sigur ca o documentare a celor pe care le avem ar scoate la iveala lucruri remarcabile. Privind doar fotografiile facute de mine in Bucuresti, membrii Societatii Germane a Turnurilor de Apa au fost uimiti de diversitatea lor formala. Poate ca ale vecinului sunt mai frumoase decat ale tale? Oricum ar fi, fotografii de tipul celei cu turnurile din Parcul Crang din Buzau, sau de tipul Oltenita imi dau mari sperante ca au mai ramas inca multe lucruri interesante de descoperit.

No comments: